Jeg ville stemt dette partiet i dag:

Er dette alkoholreklame?

mandag 15. juni 2009

Blåkors klager VG og VGNett inn for Pressens Faglige Utvalg, skriver vl.no. VG bryter ned det klare skillet mellom redaksjonelt innhold og reklame i vinomtalene sine, mener de.

I tillegg er jo reklame for alkohol forbudt i Norge.

Her er et eksempel på hva de snakker om: "Ukens vin" (vg.no). Her kan man lese anmeldelser av diverse typer vin og man kan klikke seg inn på en lenke til aperitif. no der man kan bestille vinen fra Vinmonopolet.

Jeg er ganske enig med Blåkors, dette er ganske tvilsomme greier!

Hva synes du?




Labels:

1 kommentarer:

Anonym sa...

Å herregud, hvem faen bryr seg spør nå jeg. Skal vi virkelig bo i et samfunn hvor vi ikke kan være åpne for anmeldelser av viner og kanskje ha linker til bestilling av dem så det blir enkelt for leseren?
Alle i denne verden drikker jo en vin inniblant, er jo ikke tabu det. Men selvom jeg kjøper en vin og leser anmeldelser av det betyr ikke at jeg er alkoholiker og det betyr iallefall ikke at VG driver reklame, for de tjener ikke en dritt på at jeg kjøper vin, det de tjener på er klikk på artikkelen sin. og det får de iallefall mange av nå som denne saken kommer opp. Snakk om å skyte seg selv i leggen.

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen

Bloggurat Blogglisten

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .