Jeg ville stemt dette partiet i dag:

Hvorfor stemmer du (ikke)?

mandag 14. september 2009

Da er Stortingsvalget 2009 snart over og sånn cirka 70% av de stemmeberettigede har brukt stemmeretten sin.

Men hvorfor stemmer de? Noen stemmer ideologisk, andre stemmer taktisk og mange stemmer fordi de liker en politikers personlighet.

Og så er det de som ikke gidder å stemme, er dette fordi de rett og slett ikke bryr seg eller er det en slags protest?

Du kan stemme på din grunn til at du stemmer eller ikke stemmer i stemmeboksen til høyre!

PS. Kanskje du stemmer fordi du liker et partis logo? :)

db db db vg vg vg



Labels:

5 kommentarer:

Anonym sa...

I og med at de har lister over hvem som har stemt, har de således en god oversikt over snikene som sitter hjemme og ikke gidder å gjøre sin borgerplikt. De er sikkert mange nok til å starte sitt eget parti SSSGS-slite sofaslitere som ikke gidder å stemme- partiet!

Anonym sa...

hvorfor i all verden skal jeg stemme på en gjeng korrupte svindlere. De driver bare med tusk og fanteri, og ingen holder det de lover. Ingen av de partiene som eksisterer i dag har hederlige politikere som vil gjøre mitt liv bedre, derfor kaster jeg heller ikke bort tiden min på å velge mellom pest og kolera.

Anonym sa...

det er ingen plikt å stemme, det er kun en mulighet for de som faktisk er så dumme at de tror det har noe for seg.

ivarni sa...

Måtte nesten krysse av for "stemmer ikke i protest", mens det jeg egentlig gjør er å møte opp siden det er min borgerplikt og stemme blankt.

Grunnen til det er at jeg anser det som udemokratisk at jeg ikke aner hva jeg stemmer på siden regjeringskoalisjoner dannes og kompromisser inngås i etterkant av valget. Etter at jeg har stemt.

Jeg har ingen garanti for at partiet jeg evnt stemte på ikke kaster over bord alle de sakene som gjorde at JEG bestemte meg for akkurat det partiet, bare for å kjøpe seg inn i og støtte en regjering bestående av parti(er) jeg overhodet ikke hadde en intensjon om å støtte.

Dette ser jeg på som et resultat av at vi rett og slett har for mange partier og dermed for mange kombinasjoner av dysfunksjonelle koalisjoner her i landet. Den dagen sperregrensen heves til et nivå som gjør det noenlunde forutsigbart hva jeg faktisk stemmer på, så skal jeg stemme noe annet enn blankt.

Anonym sa...

Jeg stemmer ikke fordi det eneste partiene tenker på er å hore seg ut til hverandre for å komme i posisjon. Jeg kunne tenkt meg å stemme på Høyre, men om det kan medføre til å hjelpe Krf til regjering blir det fort uaktuelt

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen

Bloggurat Blogglisten

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .