Jeg ville stemt dette partiet i dag:

Hvordan unngå smitte

søndag 25. oktober 2009

Nå som det virker som om svineinfluensaen ligger og lurer rett rundt hjørnet for de fleste av oss er det kanskje lurest å vaksinere seg slik myndighetene anbefaler. Men mange er skeptiske til å gjøre dette.

Finnes det bedre måter å unngå å bli syk på?

Jeg kom over et blogginnlegg som har et ganske enkelt men allikevel godt råd på hvordan man unngår smitte:

Hygiene, hygiene, hygiene. Dette er helt grunnleggende, men mange slurver. Vask hendene ofte og du unngår de fleste bakteriene og virusene. Mer effektivt og mye mer praktisk enn å gå med munnbund hele tiden.
Kilde: Reisetipsern - Hvordan unngå smitte?

Spørsmål til de mange der ute som ikke kommer til å vaksinere seg: Hvordan tenker du å unngå å bli smittet av svineinfluensa? Kommer du til å nøye deg med å bare vaske hendene grundig eller tenker du å kjøre buss og gjøre unna julehandelen iført munnbind? Eller tenker du at du får heller bli syk en ukes tid og få overstått?

Mer her og her



Labels:

3 kommentarer:

Henrik sa...

Jeg kommer ikke til å vaksinere meg. Jeg tenker at jeg får heller bli syk en ukes tid og få det overstått. Tror ikke denne infulensaen er farligere enn en vanelig infulensa.

Anonym sa...

Synes det har blitt veldig skremmende nå denne svineinfulensan. De fleste tåler den bra vist de får den men adre helt friske havnere på sykehus eller i verstefall dør og ingen vet hvorfor.Har 2 barn og er selvfølgelig bekymmret for de skal få det da det viser seg at flest barn blir alvorlig syke.kommer ikke til å ta vaksinen pga produsenten vil ikke stå til ansvar vist det skulle være alvorlige før og etter virkniger,en så usikker vaksine vil ikke jeg at barna mine skal være prøvekaniner for.kan uansett ikke vaksinere den minst da han bare er 8 uker.Men skal følge med fremover kommer det frem mere sikkert om vaksinen skal jeg vurdere og ta den.Har aldri hatt infulensa før skulle jeg bli syk så blir jeg syk ikke mye en får gjort utenom å være nøye med hondhygenen.Veit jo at sønnen min mest sansynlig blir smitta da han går på skolen.så da vil vi vel alle man bli smitta og liggens en ukes tid.er jo i sånne store forsamlinger det smittes litt sånn er det jo med alle smittsomme sykdommer.Prøver uansett og leve så normalt som mulig.kan ikke stoppe opp pga dette svinerie har kommet.

Anonym sa...

Hele hysteriet er basert på feilinformasjoner fra flere instanser som har en stor interesse av at alle vaksinerer seg. Korrupsjon hersker overalt, når det dreier seg om finansielle interesser spiller et menneskeliv fra eller til ingen rolle.

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen

Bloggurat Blogglisten

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .