Jeg ville stemt dette partiet i dag:

Skal du vaksineres?

fredag 23. oktober 2009


Kommer du til å vaksinere deg mot svineinfluensa?

Jeg kommer til å vaksinere meg så snart det er mulig her jeg bor. Det er jo litt teit å risikere å dø, slik tusenvis allerede har gjort. Er ikke i noen høyrisikogruppe av noe slag, så det tar kanskje litt tid før jeg får gjort det, tregt som systemet er.

Det ville vært interessant å vite motivene til de som ikke ønsker å vaksinere seg. Er de redde for selve vaksinen, eller er det bare det at man ikke tror man kommer til å bli syk?

Stem i boksen øverst til høyre!

Mer: VG, VG, VG,



Labels:

17 kommentarer:

Anonym sa...

jeg er redd for at vaksinen kan være farlig.. det virker ikke som om noen vet helt sikkert, og her i Norge har leger,osv fått beskjed om å anbefale å ta vaksinen.. men etter det jeg har hørt er det mange leger som egentlig er skeptiske.. nei vet ikke jeg, blir veldig usikker av alt jeg hører..

Anonym sa...

Har tatt både vanlig influensavaksine og svineinfluensa-vaksine i dag. føler meg helt fin. Er i risikogruppen,og litt skeptisk jeg og. Men alternativet er dårligere synes jeg.

Anonym sa...

Bare så forundret på dette "rike" landet... Hvorfor får alle Svensker gratis vaksinasjon og de startet med utrulling allerede forrige uke?

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=IlCccUyxDrA

Sjelden bieffekt av vanlig influensa vaksine, men skjer det med deg så hjelper det ikke så mye å bli fortalt at det er sjeldent..for det kan skje.

Anonym sa...

Jeg skal vaksinere meg og er gravid.

Regnestykket er enkelt:

Sannsynlighet for å bli smittet før termin 50% x 0,5%sannsynlighet for å dø x 8 siden jeg er gravid = 2% sannsynlighet for å dø dersom jeg ikke vaksinerer meg.

Dersom jeg tror at det er større enn 2% sannsynlighet for å dø av vaksinen skal jeg ikke ta den. Hadde dødligheten som følge av vaksinen vært så høy så hadde vi visst det nå. Ergo jeg tar vaksinen fordi min ufødte baby er ikke mye verdt med en død mor.

Skurk sa...

500 mennesker forventes å dø av svineinfluensa i Norge, til sammenligning dør årlig 1000-1500 mennesker årlig av vanlig sesong influensa.

Er det noen bakenforliggende grunn til dette hysteriet fra FHI og media vi ikke får høre om?

Er du i risiko gruppen, d.v.s har alvorlige luftveis, hjerte, kar sykdommer, kronisk nyresykdommer, nedsatt infeksjons forsvar eller har diabetes så skjønner jeg 100% at du ønsker vaksinen på lik linje med sesong influensa vaksinen, hvis ikke, hvorfor skulle noen ta en vaksine de ikke trenger?

Anonym sa...

Her blir vi alle oppfordret til å vaksinere oss når vaksinen kommer, for dette er jo farlig for oss alle.

Samtidig blir vi fortalt at vi skal holde oss hjemme i åtte dager fra jobb hvis vi blir smittet, for i løpet av den tiden er vi friske igjen. Og sykdommen er ikke så farlig at du normalt bør oppsøke lege.

Hva skal man egentlig stole på?

Anonym sa...

Er meget skeptisk til denne vaksinen, les dette (flere i Sverige har dødd av vaksinen);

http://theflucase.com/

Anonym sa...

For å si det sånn, nærmest ALLE som jobber på sykehus vaksinerer seg nå etter vi har sett hvor alvorlig denne sykdommen er. Og vi gjør det ikke fordi vi støtter legemiddelindustrien eller helsemyndighetene, men fordi vi er skremt av hvor dårlige disse pasientene blir.

Anonym sa...

Oki dette her er bare sykt!
Hva feiler det dere folkens??
Årlig så dør det opp til 1500 mennesker her i landet av vanlig influense..
Har ikke derer skjønnt at denne virusen har blitt laget av styremakter som har en "bra" hensikt med den?
Alle snakker om at den er bra, men hmm, hvem av dem har nevnt bivirkninger!??
Lurer på om Stoltenberg, Obama og andre viktige ansikt har tatt samme vaksine! Tor ikke det nei.. Jeg sier drep meg heller enn å sette i meg den dritten..
Gud har skapt oss og om det er vår tid så vil vi nok dø uannsett..
Nei jeg driver ikke å provosere fram døden jager heller ikke etter den.
Men mener på at det finns langt mer bedre og efektive alternativer for å holde seg friske enn vaksinen!
Spis sunt, desinfiser og vask hender ofte, ikke kom i berøring med andre (ihvertfall ikke de du ser på er syke, nyser, hoseter osv), ha på deg hansker når du er ute tar på penger, shopper klær osv.. Er du blitt syk la naturen ta seg av det, drikk mye varm veske og ikke stress med å bli frisk..
Les og se litt om iluminatii, kanskje propaganda, men nææhh tror ikke det az, ingenting kommer fra løs luft heller ikke dette.. Nei til vaksinene sier jeg, ungen jeg bærer på skal ikke bli steril, jeg vil ikke bli paralisert og Gud vet hva mer..

Lykke til alle sammen!
May God help us all!!

Anonym sa...

En ting å huske på er at man kan være smittebærer selv om man selv ikke er syk. Det er ønskelig at så mange som mulig tar vaksinen slik at i tillegg til at de selv ikke blir syke, så reduseres risikoen betraktelig for at man ikke smitter andre som kan bli syke. Fordi virkningsgraden til en influensavaksine ikke er 100%, er det ikke nok at bare de som er i risikogruppen vaksinerer seg.

Anonym sa...

Dette er erklært som pandemi. Det koster samfunnet svinaktig (unnskyld uttrykket) mye om flere hundre tusen i landet blir sengeliggende samtidig. Det er mye som kan stoppe helt opp av samfunnsfunksjoner..stans i kollektivtrafikken er bare ett eksempel, og det vil skape fullstendig kaos, for andre kommer ikke på jobb om de er aldri så friske.

Det koster enormt om svært mange må behandles på sykehus. Dermed vaksinere,i håp om at det hjelper, så får heller noen vandre heden av vaksinen (sarkasme)..i tillegg er de slu nok til å kreve egenandel for vaksinen, samt nekte føring av den egenandelen på egenandelskortet. Økonomene, de knallrøde, styrer landet, uten tvil :)

Anonym sa...

Jeg er selvmordskandidat og skal derfor ta vaksinen.... grynt

Anonym sa...

Aldri i livet. Vil gjerne beholde mitt liv og ikke ta vaksinen. På internasjonalt nivå har flere en 10.000+ blitt drept av denne vaksine, og kun 5000 av selve svineinfluensaen. Jeg tar sjansen uten og holder meg langt unna vaksine med kvikksølv substans.

Anonym sa...

Det stemmer at det er kvikksølv substans, men du må tenke på at det er det eneste virksomme i den.

Anonym sa...

håper ingen av dere som ikke vil ta vaksinen blir så syk som jeg har vært nå...til opplysning er influensaen helt for jævlig

Lise - Borgerrettighetspartiet (BRP) sa...

Ja gjett om våre myndigheter er ivrig opptatt ned denne svinepropagandaen! Å bare for å folk til å ta denne vaksinen folk vet lite om? Kun p.g.a vaksinen. For denne influensaen synes ikke å være så veldig alvorlig allikevel. Hør hva denne annerkjente og skarpe personen av en lege sier og advarer mot: Så er det opp til hver enkelt og velge! Vil du ta en sjanse på å ta denne vaksinen og la ditt barn ta denne vaksinen for å kanskje ende opp som alvorlig syk eller ikke!

http://www.youtube.com/watch?v=M8Zrxui9n94

Lise Tollefsen Slembe
Borgerrettighetspartiet (BRP)

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen

Bloggurat Blogglisten

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .