Jeg ville stemt dette partiet i dag:

Nå kommer svineriet

søndag 25. oktober 2009

Med økende frykt for svineinfluensaen, kombinert med det som ser ut til å være en kraftig reell økning i smittede, ser vi nå en del grums, eller skal vi kalle svineri, komme til overflaten. Med enhver katastrofe vil jeg anta at det følger med litt svineri.

Nå spekuleres det for eksempel i om fanger som blir smittet skal løslates slik at de kan blir friske hjemme (VG, TV2). Hvordan kan det være bedre for den enkelte fange så vel som samfunnet??? En syk fange blir da overlatt til seg selv i stedet for å motta helsetjenester i fengselet. Samtidig kan man anta at noen av disse vil enten utføre kriminelle handlinger eller la være å komme returnere til soning etter at de er blitt friske. Og om ikke slike scenarier skulle være skremmende nok, så har man jo den økte sannsynligheten for at flere folk skal bli smittet - i frihet vil man potenstielt kunne smitte mange flere enn om man er bak murene. Blir rett og slett provosert av dette!

Et annet utslag av svineri som nå har dukket opp, kommer i forbindelse av utdelingen av vaksiner (eller rettere sagt salg av vaksiner?). Prinsippet er at alle som vil skal kunne bli vaksinert. Men de som tilhører høyrisikogrupper skal få vaksinen først. Dette er bra. Men nå er det kommet for en dag (VG) at helsepersonellet ikke kommer til å be folk om å dokumentere at de er i en høyrisikogruppe, og da kommer Diabetesforbundet på banen og kaller det uforsvarlig. Det er jeg ikke enig i! Skal alle skaffe seg en fersk legeerklæring og ta med til vaksinasjonsstedet da? Det vil ta mye tid! Skal man skape en slik papirmølle er det ikke mulig å gjennomføre massevaksinasjon. Diabetesforbundet bør heller holde munn og stole på at folk flest er ærlige.

Nei, samfunnet behøver ikke veltes på hodet bare fordi vi har fått en influensaepedemi. Fanger bør fortsatt sitte inne, og man trenger ikke innføre unødvendige, trege og skadelige papirmøller. (Selv om det siste finnes det vel nok av i samfunnet fra før).

Skal du vaksinere deg mot svineinfluensa? Hvis ikke, er det fordi du er redd for vaksinen, eller er det fordi du tvertom ikke er redd for sykdommen? Stemmeboks til venstre!:)



Labels:

12 kommentarer:

Anonym sa...

Far i huset har ligget rett ut med 99.99% sikkerhet, svineinfluensa i en uke nå, han har hatt feber på 40.4 og oppkast\diare og dobbelsidet lungebetennelse.Fast legen sier dette, men å teste han det gjør de ikke i Oslo.Kun de i risikogruppen, så han må ta valksine når den komme uansett,tenk hvor mange doser det blir på de som allerede har hatt dette svineriet...Vi andre i familien har fått resept på Tamiflu som skal tas det første døgnet med feber for å hindre at vi skal bli for syke, bivirkningene her er mange, jeg fikk sjokk når jeg leste de, tror influensaen er bedre da..

Anonym sa...

Helt enig! Svineriet bør holdes inne bak lukkede dører, der de hører hjemme. Og får de innsatte problemer, ja, så har de likevel skylden selv for å ha gjort de ugjerninger som satte dem der i utgangspunktet!

Anonym sa...

..... men vi som jobber i fengslene går faktisk ut og inn, så "svineriet" som du kaller det, blir ikke bak lukkede dører! Vi har også familier, kanskje med noen i risikogruppene.
Løslatelser tror jeg derimot IKKE blir aktuelt, vi "står han av"

Anonym sa...

Sitter du - så sitter du. Svineinfluensaen kan ikke bli en ny "permisjonsform"

Anonym sa...

De som sniker til seg vaksine urettmessig, dør av vaksinen, sier vi.

Jeg sitter i den pussige situasjonen at jeg har astma, har brukt inhalator i flere år (som jeg måtte kreve selv av legen etter flere kraftige astmaanfall, fordi han ikke gjør en dritt for mye). Mao: jeg har ikke astma sånn offisielt :-) (Som om..hehe..ikke mye pust igjen her i gården)
Dermed venter jeg tålmodig på eventuell vaksine og prøver ikke skaffe meg den nå som de tar risikogruppene..får den vel til jul om jeg ikke har daua av svineriet før.

Hva var vel livet uten spenning og risiko? :-)

Anonym sa...

En liten P.S. Hvis noen lurer på hvorfor man ikke har astma offisielt når man bruker inhalator: Det kreves av staten at en spesialist skal ha diagnosert. Byråkratiet har gjort sin inntreden overalt, og fastlegene får nesten ikke lov å stille diagnoser lenger.

Anonym sa...

Man skal tro på julenissen viss
egenandelen på vaksinen skal
blir gratis


JILL

Anonym sa...

I min kommune blir det å stille seg i kø den 7 November. Dette om vaksinen er på plass? Jeg tenker da, og ta med min blåe resept for div. asmamedesiner. Legitimason har jeg alltid med. Mange mener sikkert dette er for byråkratisk! Men greit for meg.

Unknown sa...

Jeg kan ikke se at det vil være særlig smart å slippe smittebærere ut av fengslene, sunn fornuft tilsier at de som har fått smaken på frihet sjelden sitter hjemme med tv`en når de kan være ute!! (og nyse og hoste på folk, gjerne gi kopisene en riktig god bjørneklem). Har de mistet helt vettet??

Christine sa...

men de smittebærerne kan likeså være alle oss jobber i fengsler..? Vi går tross alt inn og ut hverdag!

Unknown sa...

Ja seff, men jeg går sterk ut i fra at de som jobber der holder hygienen på topp, vasking av hender, tabac osv.

Siden du jobber der vil du kanskje være enig i at en som har "sittet inne" sannsynligvis tar seg en tur ut for å "feire", nesten uansett hvor syk han/hun måtte være, i allefall i noen timer. I de timene kan man smitte mange.

Lise - Borgerrettighetspartiet (BRP) sa...

Ja gjett om våre myndigheter er ivrig opptatt ned denne svinepropagandaen! Å bare for å folk til å ta denne vaksinen folk vet lite om? Kun p.g.a vaksinen. For denne influensaen synes ikke å være så veldig alvorlig allikevel. Hør hva denne annerkjente og skarpe personen av en lege sier og advarer mot: Så er det opp til hver enkelt og velge! Vil du ta en sjanse på å ta denne vaksinen og la ditt barn ta denne vaksinen for å kanskje ende opp som alvorlig syk eller ikke!

http://www.youtube.com/watch?v=M8Zrxui9n94

Lise Tollefsen Slembe

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen

Bloggurat Blogglisten

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .