Jeg ville stemt dette partiet i dag:

Ikke lag helter av disse idiotene også

søndag 28. mars 2010

Det virker som om Norge har et litt uheldig syn på hvem som skal være helter. "Greven" hylles for sin nye plate, de Orderud-dømte er blitt en slags Se og Hør-kjendiser.

Og f.eks. ble NOKAS-ranet gjort til film og det var ikke måte på hvor smart pressen fremstilte hjernen bak brekket Toska.

Så smart han var som ble tatt.

Nå blir sikkert gutta som skal ha ranet Gullborgen fremstilt som en gjeng sofistikerte herrer også. En av dem er visst "spionekspert".

Jeg kunne ønske media hadde en litt mer fordømmende vinkling på saker som denne. Gå i dybden og finn ut hvordan det har seg at i det i dagens Norge er rom for at personer får lov til å utvikle seg i helt gale retninger.

Fremstill dem som samfunnstapere og idioter, ikke "mestertyver" og "eksperter"!

Mer: VG, VG, TV2



Labels:

13 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for innspillet!! Har lurt på hvorfor i alle dager disse typene skal få de beste advokatene og de mest PR-kåte!! Hvem betaler undrer jeg meg på!
Vi må fokusere mer på å tie dem i hjel!!

Anonym sa...

Nå drepte de vertfall ikke en politimann denne gangen.

Anonym sa...

Nå er det vel en god sjanse for at hun faktisk er uskyldig også da... Flott med slike som deg som ikke synes at folk skal kunne ha ett liv etter soning! Tror du det er Veronica Orderud som inviterer pressen? Toillbokk!!

Anonym sa...

Uskyldig? I dette landet har vi rettsprinsipper som skal sikre at de uskyldige går fri, og siden Veronica Orderud sitter inne - har hun nok gjort det hun ble anklaget for.

I tillegg til at vi i Norge har en lei tendens til å fremstille mange skurker som helter, har vi også en lei tendens til å tro at de er uskyldige hvis de virker hyggelige og hevder seg uskyldig dømt. Noen får sågar støttegrupper som fremmer det ene hårreisende kravet om gjenopptagelse etter det andre, så som Orderud-ekteparet.

Anonym sa...

Kommer det for en dag at Veronica og Per er uskyldige er det mange som ikke bare burde skamme seg, men faktisk idømmes straff for hetsing, forhåndsdømming i pressen før de ble dømt, politi og påtalemyndighet som unnlot å etterforske beviser, kanskje også unndragelse av bevis osv osv. Jeg tror helt andre krefter enn disse to stod bak og at motivet er noe helt annet enn det som framstilles. Og klarer man å bevise det, vil det si at det er mange som bevisst må ha løyet og det ganske høyt opp i rekkene og på sider man ikke skulle tro for at denne farsen skulle lede til en "overbevisende" dom. Folk er naive om de tror at rettssystemet ikke kan styres. Pressen har brutt alt avetikk og lover i denne saken og man kan lure på hvorfor er det bare for å selge aviser? Hvem eier disse avisene og hvilke kontakter har de. Og hvorfor var Orderud paret dømt fra første dag og hvorfor ble gårdstvisten satt fram som eneste mootiv fra flrste dag, før etterforskningen var igang?

Anonym sa...

Er du dømt, er du skyldig til det motsatte er bevist. De skal ikke dyrkes fram som kjendiser før de eventuelt er frikjent.

Anonym sa...

Slik går det med amatører...hvor mange trenger man å involvere? Det eneste morsomme er at TV2s tystereporter, angiveren og tysteren Petter "Hansen" Rosenvinge tok feil når han satte politiet på spor mot Tveita-gjengen. Han fikk vel et par tusen kroner for å komme som ekspertkommentatorer siden Johnny Brenna sluttet.

Anonym sa...

Så enig, så enig.

Anonym sa...

Hvis det viser seg at hun er uskyldig, hva da?
Jeg tror hun er uskyldig dømt, og jeg har satt meg godt inn i saken.

Justismord er dessverre ganske vanlig i Norge.
Og man bør ikke være drapsdømt for å være offer for et justismord.

Anonym sa...

Når det gjelder Orderudsaken, så fulgte jeg godt med i sin tid, og jeg har aldri blitt helt overbevist om at det ekteparet stod bak drapene. Man dømmer litt for ofte på indisier i Norge, og det har vært helbom litt for mange ganger.

Nokasranerne har jeg aldri sett på som helter, heller ikke Greven,- sistnevnte idiot brente ned deler av landets, og folkets, historie. Jeg er ikke kristen, går aldri i kirken, men de gamle bygningene er en del av vår kultur og bør bevares. Nye kirker driter jeg i..de ser schtøgge ut. Betyr ikke at de skal tennes på da :-)

Anonym sa...

Er helt enig. Dette er jo tullete. Hun har drept 3 mennesker, og nå sitter hun og smiler og ler på spinningsykkelen sin utenfor fengselet. Faen, alt er så snudd på huet i Norge.

Anonym sa...

"Hvis det viser seg at hun er uskyldig, hva da?
Jeg tror hun er uskyldig dømt, og jeg har satt meg godt inn i saken.
Justismord er dessverre ganske vanlig i Norge.
"
Ganske vanlig?? Har du engang vært i en rettsal? Har du sett hvilke overveldende bevis som må til for å få noen dømt. Det kreves nesten overveldende bevis. At F.Moen ble frikjent betyr langt ifra at han var uskyldige. Samme er det med gardstullingene også, uansett om du har satt deg inn i diverse artikler i media. Media er ikke noe fasit, og langt ifra troverdig.

Anonym sa...

Om du er overbevist om at hun er uskyldig får du argumentere og arbeide i fabør av henne. Du må likevel kunne se prinsippielt på saken. Hun er dømt og er dermed definert som skyldig. Da skal hun ikke dyrkes som en kjendis før du eller andre har overbevist rettsapparatet om at hun er uskyldig.

Ettersom du har satt deg så godt inn i saken, regner jeg med at du har fulgt saken meget tett. Man blir ikke så klok av å lese alt avisene skriver i slike saker. Det er tross alt vurdert av andre før avisene presenterer det de mener er fakta.

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen

Bloggurat Blogglisten

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .