Jeg ville stemt dette partiet i dag:

Hvem stjeler sauer?

mandag 1. mars 2010

Hva slags mennesker er det som forsøker å stjele en gravid sau fra en 87 år gammel bonde? I VG står det at de var "ungdommer".

Men hva slags ungdommer? Kan det ha vært satanister som skulle bruke sauen og lammefostrene til en slags syk seremoni?

Eller var de bare lystne på litt ull og tok den største sauen de fant?

Kan det være at rivaliserende sauebønder leier inn lokal pøbel til å stjele premiesauene for seg?

Vi får håpe at politiet tar denne saken på alvor.



Labels:

15 kommentarer:

Anonym sa...

Stjålne sauer blir solgt til kebabsjapper.

Anonym sa...

For det første - det heter "drektig" ikke "gravid" når vi snakker om dyr. Dernest synes jeg du er ganske flåsete i kommentarene dine. I dagens samfunn virker det som det er bøndene som er blitt fritt vilt. De skal kunne hundses og gjøres narr av i enhver situasjon. Merkelig nok er det ingen byfolk som reagerer sterkt når bufe blir stjålet, mens de skriker seg hese hvis en radiomerket ulv ikke blir funnet på en uke, og forkynner død og pine over alle folk på landsbygda som dermed er potensielle "ulvemordere". Men når det gjelder denne sauen: Én ting er at det er et økonomisk tap for bonden, noe helt annet og langt verre er at man ikke vet hva sauen skal "brukes" til. Det er i hvert fall ganske sikkert at dette dyret som nesten ble stjålet ville ha opplevd en pinefull død - om den så er av pervers art eller rett og slett tuftet på faenskap. Jeg tror neppe ungdommene skulle ha den som kjæledyr eller levere den til halal-slakting.

Dette er en svært alvorlig sak. Honnør til alle bønder som går i fjøset minst to ganger om dagen og bruker hele sommeren til å høste inn fôr for at vi skal kunne kjøpe fine plastemballerte servelatskiver og pinnekjøtt, og gir oss kjøttdeig til tacoen og saftig biff til helga.

Ronny sa...

eller hva med det mest åpenbare??
ungdommer som ikke har noe å gjøre å skulle drepe sauen på et eller annet vis, først etter en god stund med tortur, kanskje utstikking av øyne, avkapping av bein osv.

Men neida, det er uhørt.. slikt skjer bare i utlandet.
og det er slettes ikke disse ungdommene som vokser opp til å bli vold og drapsmenn, neida.. det er hasjrøykerne, det vet jo alle.

for hva har det med tortur og drap av dyr å gjøre med drap av mennesker??

HEIA NORGE, og naivitet..

Anonym sa...

Når bjørnen, ulven og gaupa ikke gjør det, hvem da? Har det kommet nye predatorer til Norge?

Unknown sa...

Ha Ha!

Ungdommene trodde sikkert bare det var en av kompisene som hadde sovnet i fylla og var litt "krakilsk" når vennene skulle ta han med hjem for å sove ut rusen. Lukta var sikkert ikke til å ta feil av, det var en av deres egne.

Intelligensen til det stakkars dyret er i alle fall på nivå med kidnapperne, trolig en del over.

Anonym sa...

Nasjonalitet på tyvene?

BurnieBerit sa...

Kan ikke for det, jeg tenker "hallalslakting" med en gang jeg leser om sauetyver i Norge - for dette er ikke første gang.

euqid sa...

Til og med her klarer altså rasister å krype ut av bolverket...jeez...Har dere noengang vært på et norsk slakteri? Er ikke akkurat et sted jeg ville endt mine dager i noen større grad enn et halal-slakteri. For ikke å snakke om selve dyreholdet før slakt...Som om ikke gamlingen hadde sagt noe om det var arabere eller negere han hadde møtt...Det er et faktum at en stor del av befolkningen har samme IQ-nivå som sauen her...

Men jeg skulle virkelig likt å vite grunnen ja...Bra blogg!

Anonym sa...

Arabere.

Takk Jens. Say no'more...

Anonym sa...

Vi vet at det er muslimene som gjør dette.......

Anonym sa...

Jeg forstår bønda! De driver med dette for å leve, jeg gir min fulle støtte til deg som tok disse dritunga/muslimene! Hadde du hatt med meg som så hadde jeg gjort mitt for å knust de trynene som prøvde å rappe sau av deg, om jeg så måtte brukt balltre/noe værre! Provoserende å se sånt som dette! En mann på 87 som klarte å få tak i sauen sin på denne måten fortjener respekt! Jeg skulle ønske jeg var der, da skulle jeg gitt mitt for å forsvare han! Jeg er ingen saue bonde selv, men jeg støtter mitt norske folk som forsøker å ta vare på vår arv! Jeg gir mitt liv for sånne som denne 87 åringen! Helt klart fra en gutt på 26 år! Du er min helt!

Fjellape sa...

Hva brukes sauekjøtt til i dagens samfunn?
Jeg prøvde nettopp å google etter kebabfarse for å se hva det er laga av: http://www.google.com/search?hl=en&q=kebabfarse+site%3A.no&aq=f&aqi=&aql=&oq=
Alle artikler jeg finner om kebabfarse handler om svindel og bedrag.

Anonym sa...

Alle veit at dette er ikke etniske norske menn/ungdommer. Dette er helt KLART muslimske ungdommer/voksne som trenger kjøtt til KEBAB SJAPPA si! TIL DERE TRANGSYNTE NORDMENN SOM IKKE SKJØNNER DETTE!Hva faen kan dere norske si om denne type slakting!! Blir helt kvalm av etniske nordmenn som forsvarer dette! Dere skjønner ikke hva det dreier seg om, så lenge dere kan få kebaben deres etter en dritt kveld på byen da er dere fornøyd! Slakting av sauer for muslimer er det samme som slakting av mennesker! De skærer av hue på de å lar de blø ihjel, er det forsvarlig? Til dere norske som forsvarer halal slaktere å muslimer, dere er faen ikke noe bedre enn de værste terroristene sjøl! Blir helt kvalm! Bare vent til den dagen da dere sjøl blir dolket i ryggen av muslimene! DA må dere passe på hodene deres før de ligger å ruller i grøfta! Tenk litt, forhåpentligvis da kommer dere til å forstå! Glad jeg er en norsk person som garantert kommer til å blåse hue av en kvalm muslim som kommer med slakte kniven sin på bordet å prøver seg, da skal det bli RØDT VIKING BLOD I NORGE! HELVETE HELLER!!!

Anonym sa...

Alle 3 snakket jærdialekt, står det et sted. Høres ut som norske idioter.

Anonym sa...

svartinger som har bodd i Norge i mange år, snakker ofte dialekter, desværre! kanskje vi burde begynne å kidnappe dem, å slakte dem?

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen

Bloggurat Blogglisten

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .