Jeg ville stemt dette partiet i dag:

Sjåføren svartmales?

fredag 26. mars 2010

Toyota har hatt en rekke problemer med bilene sine i det siste: gasspedaler som henger som opp i gulvmatter og løpske biler. Dette har også skjedd i Norge.

Men nå sås det tvil om hvor alvorlig hendelsen der en Toyota Prius i følge sjåføren ikke ville la seg stanse og gasset opp i over 170 km i timen. Veimyndighetene som har etterforsket saken mener at bilen må ha holdt lav fart på grunn av de små skadene den fikk. Toyota har heller angivelig ikke funnet noe galt.

Et vitne mener sjåføren bøllekjørte - VG slår dette opp på forsiden nå. Men om man leser videre så kan denne "bøllekjøringen" være i samsvar med problemene i bilen: han prøvde å bremse etc.

Så, er konklusjonen nå at sjåføren løy? Selv om det ikke finnes noen bevis på det?

Det virker på meg som om sjåføren svarmales, og jeg lurer på hvorfor.

Les mer her: VG



Labels:

14 kommentarer:

Anonym sa...

Du fikk med deg at historien fra USA ikke stemmer? Mannen, som hadde sammenlignbar historie som den norske sjåføren, er allerede gjennomskuet.

Skulle ikke forundre meg om det var tilfellet her også

Anonym sa...

Når en slik sak går ut "worldwide" så vil det alltid dukke opp en del personer som har ulike motiver for å bedrive kopiering av hendelser.

Det er all grunn til å gå inn i slike saker med en kritisk holdning, noe journalistene åpenbart ikke gjør, de agerer som nyttige idioter.

Anonym sa...

Ja, Toyota har hatt prblem med at gasspedalen henger seg opp på ENKELTE modeller. PRIUS er IKKE blant disse modellene, jfr. Priussaken i USA.

Anonym sa...

Jeg tror denne saken bare er bløff. Jeg har riktignok opplevd at gasspedalen i en prius har satt seg fast, men løsningen var ikke verre enn å bremse og skru av tenningen. Gasspedalen hadde satt seg fast under gulvmatten fordi den ikke var festet som den skal. Så i bunn og grunn var det min egen feil. Jeg tror nok man hadde reagert med å bremse før bilen hadde klart å komme seg opp i 176 km/t, dette er en prius og ikke en Tesla. Priusen bruker litt tid på å komme seg opp i den hastigheten.

Anonym sa...

Stnes litt synd på journalistene jeg.
De fleste har sikkert utilstrekkelig teknisk insikt til å forstå en slik bløff.
Hvis en bil kjører mot rekkverket i 170 vil den ende som totalvrak, og sykehusinnleggelse i beste fall.
Eller er sensasjonsformidling mot bedre vitende viktigere?

Anonym sa...

176 km./t. i autovernet? -Her i Ålesund kaller vi det en dødsulykke!

Jan sa...

Han svartmales ikke, historien hans mangler jo enhver troverdighet i utgangspunktet.

Enten lyver han og bruker den siste tidens hendelser med Toyotaer som skalkeskjul for aa driver villmannskjoring (evnt forsikringssvindel), ELLERS er han for inkompetent til aa kjore bil til aa inneha foererkort.

Saa enkelt er det.

Sorry, men jeg nekter aa tro at gassen, bremsene, brekket, OG tenningsbryteren alle svikter paa samme tid.

Anonym sa...

Merkelig at mannen med det fingerte navnet Heti Hoti prøvde å legge bilen ut for salg en uke tidliger. http://www.sogneidag.no/?pgtype=22&raid=1773

Anonym sa...

Jeg sneiet nylig borti en snøkant på min egen gårdsplass, skaden ble større enn han fikk. Og hans fart skal ha vært 100-200 km/t? I think not!
Da sønnen sto fram på tv, ble jeg bare mer mistenksom. Og nå leser jeg at føreren er en kjenning av politiet. Kan han ha en uoverensstemmelse med Toyota-forhandleren? Saken lukter ikke, den stinker!

Anonym sa...

Han heter faktisk Heti Hoti...

Anonym sa...

Ifølge bilskiltet heter eieren Heti Hoti. Og han står både i katalogen OG skattelista, så da heter han vel det.
Heti Hoti fra Hutta Heiti.

Anonym sa...

Synd at folk som lager slike blogger er så useriøse.
Finnes ikke bevis for at han løy?? Er du morsom.
- Ingen tekniske feil ved bilen.
- ingen store skader på bilen
- har forsøkt seg på forsikringssvindel før.
- vitne som bekrefter lav hastighet.

Hva mer trenger du???

Dette holder i allefall for meg.

Anonym sa...

Jeg synes adskillig mere synd på Toyota som antagelig taper flere titalls millioner i omsetning på grunn av slike tullinger som helt åpenbart forsøker en svindel og i prosessen gir selskapet mengder av ufortjent negativ oppmerksomhet.

Anonym sa...

Har Toyota virkelig hatt "en rekke problemer med bilene sine i det siste"?

Det var i såfall nytt for meg!

Det som er saken er at de har tilbakekalt enkelte modeller / årganger på grunn av mulige teoretiske problemer som de selv har oppdaget. Slik som igrunnen alle fabrikker blir nødt til en skjelden gang innimellom. Det vitner ikke om at de har hatt problemer med bilene sine. Derimot vitner det om at de er seriøse.

Og så er det enkelte svindlere som har "prøvd seg med en spansk en" for å få seg noen "gratis penger".

Og det at du og mange rått har bitt på en av disse svindlernes historier er nettopp det tragiske. Det går alltid ut over andre enn svindleren selv. Toyota i dette tilfellet.

- Hilsen en som selv har hatt Toyota før, og garantert kommer til å gå tilbake til Toyota. For mere pålitelige og problemfrie biler har jeg aldri hatt, hverken før eller siden.

Legg inn en kommentar

Søk i bloggen

Bloggurat Blogglisten

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .